ترجمه مقاله :
[ad_1]
علوم شهری، ج. 8، صفحات 30: چارچوبی برای یکپارچه سازی حمل و نقل بار، برنامه ریزی زمین شهری و مدیریت زیرساخت تحت اصول جغرافیای اقتصادی
علوم شهری doi: 10.3390/urbansci8020030
نویسنده: Barrera-Jiménez Pineda-Jaramillo
این مطالعه یک پیشنهاد چارچوب مفهومی برای ادغام طرحهای حمل و نقل شهری (UFIs)، یا طرحهای لجستیک شهری، در برنامهریزی شهری و مدیریت شهری (UPUM) استفاده از زمین و سیستمهای زیرساخت ارائه میکند. به عنوان یک رویکرد جدید، این چارچوب سه مؤلفه را ادغام می کند: اول، یک مبنای مفهومی بر اساس سه اصل نظریه جغرافیای اقتصادی —موقعیت، تراکم، و شهرنشینی. ثانیا، تجزیه و تحلیل فضایی و خوشه بندی متعاقب آن شرکت ها را یکپارچه می کند’ موقعیت مکانی، نزدیکی آنها به شرکت های دیگر، شدت حمل و نقل آنها، و ویژگی های زیرساخت جاده منطقه ای. این خوشه ها به عنوان مناطق ترافیک حمل و نقل (FTZs) تعریف می شوند. ثالثاً، یک خوشه بندی یا گروه بندی UFI کاربردی و در عین حال استراتژیک برای کار به روشی بهینه و یکپارچه با FTZs’ فرصت هایی برای کارایی و کاهش اثرات خارجی. انتظار می رود که نتیجه یکپارچه این سه مولفه می تواند به بهینه سازی طرح های حمل و نقل و زیرساخت های جاده ای از منظر حاکمیت شهری، کاهش اثرات خارجی حمل و نقل و عملکرد به عنوان یک ابزار همکاری سهامداران از دیدگاه دولت و سیاست محور عمل کند. این تحقیق همچنین متغیرهای مختلفی را که بر ظهور و وجود (برنامهریزی شده یا ارگانیک) FTZs تأثیر میگذارند، شناسایی و مشخص میکند و نشان میدهد که چگونه میتوان آنها را در فرآیندهای UPUM سطح بالا گنجاند. اگرچه تصور میشود که اصول و رویکرد روششناختی دنبالشده در اینجا میتواند برای مناطق شهری مشترک باشد، یک مثال برای منطقه شهری دره آبورا (MAAV)، در کلمبیا، به عنوان یک مطالعه موردی اولیه ارائه شده است. در نهایت، این مقاله یک روش پیشگام برای ادغام UFIها در مدیریت شهری یا شهری معرفی میکند و راهنماییهایی را برای سیاستگذاران برای ارتقای سیستمهای حمل و نقل پایدار ارائه میدهد.
[ad_2]
منابع :
1- shahrsaz.ir ,چارچوبی برای ادغام حمل و نقل بار، برنامه ریزی زمین شهری و مدیریت زیرساخت تحت اصول جغرافیای اقتصادی
,1712796005
2-Source link | 2024-04-10 04:30:00