یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه MIT Dyanna Jaye
[ad_1]
خلاصه :
در این مقاله دیانا جیکاندیدای MCP مفهوم ۴-MAT را بررسی میکند. این سیستم یک روش بهبود گرایش یادگیری است که در برابر سبکهای مختلف یادگیری مخاطبان احترام میگذارد.
اربعها در این سیستم به شدت تأکید داده میشود. بر هر موضوعی در این سیستم چهار بخش اصلی وجود دارد: تجربیات شخصی، مفهوم، اعتقادات و عمل. به علاوه، احترام به ارکان منحصر به فرد شخصیت هر فرد یا مخاطب نیز به شدت مورد توجه قرار میگیرد. جیکاندیدای تأکید میکند که این سیستم برای تمام افراد استفاده شود زیرا هر فرد بر اساس یکی از ارکان بیشتر یا کمتر تاثیر میپذیرد.
مفهوم مهم دیگر در ۴-MAT سیستم، توجه به چهار فاصله مختلف است که نشاندهنده استراتژیهای هیجانی، استراتژیهای تمرکز، استراتژیهای عقلانی و استراتژیهای عملی است. این اصول در همه جوانب ۴-MAT استفاده میشوند تا بهترین نتیجه برای هر فرد بهدست آید.
بخش نهایی مقاله به ارائه انتقاداتی در مورد ۴-MAT میپردازد. جیکاندیدای بیان میکند که این سیستم همچنان در حال تکامل است و نیاز به پژوهشهای بیشتر دارد تا بتواند بهترین روش یادگیری را برای هر شخص پیدا کند. او نیز به توسعه و ارتقاء این سیستم توسط افراد حرفهای در حوزه آموزش اشاره میکند.
این مقاله به نحوی خاص به روشی یادگیری ۴-MAT توجه میکند و اهمیت آن را برای افراد به هر سطحی از دانش و تجربه مشخص میکند.
ترجمه :
دیانا جی
کاندیدای MCP
[ad_2]
منابع:
۱- igupa.ir ,Dyanna Jaye ,2023-07-01 02:10:04
۲- https://dusp.mit.edu/people/dyanna-jaye?rand=3838