عنوان کتاب: Engaged Urban Pedagogy
خلاصه :
با استفاده از سیستم ۴-MAT میتوان به خلاصهای از مطالب مقاله دست یافت. این مقاله، با بررسی ۱۲ نمونه از مشارکت دنیای واقعی در برنامه ریزی شهری، به آموزش شهری مشارکتی پرداخته است. این بررسی شامل افراد داخل و خارج از دانشگاه میشود و رویکرد آموزشی محیط ساختهای را به تدریس موضوعات شهری ارائه میدهد. در بخش اول، برنامههای درسی بررسی شده و محتوای آنها با توجه به گذشته شهری، نژاد، هویت، تجربیات زندگی و نگرانیهای متخصصان شهری تجزیه و تحلیل میشود. سپس در بخش دوم، مطالعات موردی بر روی روشهای آموزش انتقادی مشارکتی تمرکز دارد که شامل توسعه فضاهای زنده، ایجاد ارتباطات از طریق تمرینهای طراحی مشترک دیجیتال و استفاده از پادکست به رهبری دانشآموزان است. در نهایت، به فعالیتهای فراتر از آموزش رسمی دانشگاهی پرداخته میشود که کودکان در سن مدرسه در کنار دانشجویان و محققان دانشگاه درباره مشارکت خود در فرآیندهای شهری یاد میگیرند. در کل، مقاله اثری از آموزش عالی را به عنوان یک منبع حیاتی برای حمایت از آموزش انتقادی نشان میدهد و ۱۲ نمونه مشارکت در برنامههای شهری را بررسی میکند.
شرح :
این مطلب درباره کتاب “آموزش شهری درگیر” است که توسط لوسی ناتاراجان و مایکل شورت نوشته شده است. این کتاب به بررسی ۱۲ نمونه از مشارکت دنیای واقعی در برنامه ریزی شهری میپردازد و رویکردی مشارکتی برای آموزش موضوعات محیط ساخته شده را ارائه میدهد. محتوای کتاب شامل مطالعه برنامه درسی، مطالعات موردی در آموزش انتقادی مشارکتی و فعالیتهای فراتر از آموزش رسمی دانشگاهی میباشد. در کتاب، تأثیر این فعالیتها بر روی آموزش عالی بررسی میشود.
[ad_1]
ترجمه :
آموزش شهری درگیر با بررسی ۱۲ نمونه از مشارکت دنیای واقعی در برنامه ریزی شهری که شامل افراد داخل و خارج از دانشگاه می شود، رویکردی مشارکتی برای آموزش موضوعات محیط ساخته شده ارائه می دهد. با شروع بررسی برنامه درسی، محتوای دوره با توجه به گذشته شهری، نژاد، هویت عجیب و غریب، تجربیات زیسته و نگرانی های متخصصان شهری تجزیه و تحلیل می شود. سپس مطالعات موردی بر روی تکنیکهای آموزش انتقادی مشارکتی متمرکز میشوند، از جمله گسترش «کلاس درس» با پیوندهایی به فرآیندهای مکانسازی زنده، ارتباطات ایجاد شده از طریق تمرینهای طراحی مشترک دیجیتال و تکالیف پادکست به رهبری دانشآموز. در نهایت، کتاب به فعالیتهایی فراتر از آموزش رسمی دانشگاهی میپردازد، مانند جایی که کودکان در سن مدرسه در کنار دانشجویان و محققان دانشگاه درباره مشارکت خود در فرآیندهای شهری یاد میگیرند. آخرین موارد نشان میدهد که چگونه دانشگاهیان تولید مشترک در توسعههای شهری محلی را امکانپذیر کردهاند، پژوهشگران اجتماعی را آموزش دادهاند و به عنوان بخشی از یک شبکه یادگیری شهر به شهر عمل کردهاند. در سرتاسر کتاب، تفسیر سرمقاله نشان میدهد که چگونه این فعالیتها منبع حیاتی حمایت از آموزش عالی هستند.
۱۲ نمونه با هم قدرت و دامنه یک آموزش شهری را نشان می دهند. آنها توسط دانشگاهیان، دانشجویان دانشگاه و کسانی که در برنامه ریزی شهری و مکان سازی کار می کنند نوشته شده اند. آنها با تکیه بر آثار اساسی آموزش انتقادی، یک عمل شهری مشخص را ارائه می کنند که به دانشگاهیان کمک می کند تا به چالش های محیط ساخته شده امروز پاسخ دهند.
لوسی ناتاراجان دانشیار برنامه ریزی شهری در دانشکده برنامه ریزی بارتلت، دانشگاه کالج لندن است.
مایکل شورت دانشیار (تدریس) برنامه ریزی شهری در مدرسه برنامه ریزی بارتلت، دانشگاه کالج لندن است.
فهرست ارقام
لیست جداول
فهرست مشارکت کنندگان
پیشگفتار
سپاسگزاریها
۱ به سوی یک آموزش شهری درگیر
لوسی ناتاراجان و مایکل شورت
بخش اول: بررسی برنامه های درسی
۲ نژاد و فضا: مداخله آموزشی
یاسمینا بی بیجون و کاترین اورتیز
۳ کوئیرینگ برنامه درسی محیط ساخته شده
سلین لسارد، رنه اتوکاکپن، جولیانا مارتینز، کورین منوژ، جردن رو، راماندیپ شرگیل، مایکل شورت
۴ طراحی همزمان ارزیابی های آموزشی با دانش آموزان و شرکای خارجی
جما مور و ماریا زیپاکی
۵ آموزش، غیر رسمی و حکومت مشارکتی در آفریقای جنوبی
استوارت پل دنون استیونز، لورن آندرس، مارتین لوئیس، لورنا ملگاچو، ورنا نل و السونا ون هویستین
بخش دوم: ارائه آموزش
۶ تخیل برنامه ریزی و ارزش آموزشی سخنرانان مهمان خارجی
لوسی ناتاراجان و مایک راکو
۷ برنامه ریزی تولید مشترک؟ برنامه ریزی محله به عنوان زمینه ای برای آموزش مشارکتی
النا بسوسی و سو براونیل
۸ پادکست و شیوه های یادگیری مشارکتی در مطالعات مکان سازی
سیلویا گولینو، سیمئون شتبونایف و الودی واکرلی
۹ تطبیق روش طراحی مدنی با یادگیری دیجیتال و همکاری با جوامع
پابلو سندرا و دومنیکو دی سینا
بخش ۳: شیوه های جاسازی
۱۰ تولید مشترک و آموزش مبادله: درس هایی از آموزش پژوهشی جامعه در بیرمنگام
سارا حسن و لیام اوفارل
۱۱ فعالیت های ایفای نقش: روشی برای مشارکت تحول آفرین
ترزا استراکان
۱۲ یادگیری شهر به شهر به عنوان انگیزه ای برای آموزش شهری درگیر
رافائل سدلیتزکی و فرناندو سانتومائورو
۱۳ ساختن با هم و ساختن مشترک شهر: خودتان این کار را انجام دهید!
دومینیک لانکرنون، استفان هاوزر، پاتریک لو بلک و ملیا دلپلانک
نتیجه گیری
۱۴ آموزش انتقادی با مشارکت شهری
لوسی ناتاراجان و مایکل شورت
فهرست مطالب
قالب:
PDF Access را باز کنید
۲۹۲
صفحات
شابک:
۹۷۸۱۸۰۰۰۸۱۲۳۹
انتشار:
۶ جولای ۲۰۲۳
سلسله:
مشارکت دادن جوامع در شهرسازی
[ad_2]
برای مشاهده کتاب اینجا کلیک کنید
منابع:
۱- shahrsaz.ir ,Engaged Urban Pedagogy , 1688089504
۲- https://www.uclpress.co.uk/collections/urban-studies/products/180288?rand=4966,2023-06-30 06:15:03