در صفحه پروژه های سایت دانشگاه ام آی تی در باره موضوع Beyond Fairness: Reparative Algorithms to Address Historical Injustices of Housing Discrimination in the US میخوانیم
خلاصه :
مقالهای با عنوان “فراتر از انصاف: الگوریتم های جبرانی برای رسیدگی به بی عدالتی های تاریخی تبعیض مسکن در ایالات متحده” به بررسی تبعیض وام های رهنی در ایالات متحده میپردازد. در این مقاله، بررسی میشود که این نوع تبعیض تاریخی مسکن، ثروت گروههای نژادی مختلف را متفاوت کرده است و این امر برای تعیین الگوریتمهای وامدهی الزامی است. همچنین، بررسی هزینه غرامت مسکن در زمینه وامدهی الگوریتمی برای جبران آسیبهای تاریخی نیز مورد بحث قرار میگیرد. با این تحقیقات، الگوریتمهای جبرانی در مورد تبعیض مسکن در ایالات متحده بررسی میشوند و نحوه کمک به جبران آسیبهای گذشته از طریق درگیری با سیاستها و برنامههای جبران خسارت بررسی میشود.
[ad_1]
شرح :
فراتر از انصاف: الگوریتم های جبرانی برای رسیدگی به بی عدالتی های تاریخی تبعیض مسکن در ایالات متحده

ترجمه :
فراتر از انصاف: الگوریتم های جبرانی برای رسیدگی به بی عدالتی های تاریخی تبعیض مسکن در ایالات متحده
تصویر
اعضای پروژهروش نامزدیاقتصاد، مالی، سیاستعلوم شهریمنطقه اقدامانجمنمسکناولویت استراتژیکدستیابی به عدالت نژادیبستن شکاف ثروتانصاف در یادگیری ماشینی (ML) بیشتر بر روی بازجویی از عادلانه بودن یک نقطه تصمیم خاص با فرضیاتی متمرکز شده است که افراد نشان داده شده در داده ها در طول تاریخ به طور منصفانه رفتار شده اند. با این حال، اگر چنین مفروضاتی معتبر نباشند، در نهایت نمی توان به انصاف دست یافت. این مورد در مورد تبعیض وام های رهنی در ایالات متحده است، که باید به طور انتقادی به عنوان نتیجه بی عدالتی های انباشته شده تاریخی درک شود که از طریق سیاست های عمومی و شیوه های خصوصی از جمله خط قرمز کردن، میثاق های نژادی، منطقه بندی استثنایی، و گنجاندن غارتگرانه و سایر موارد اعمال شده است. با مفروضات نادرست انصاف تاریخی در ML، وام گیرندگان سیاه پوست با درآمد کم و ثروت کم به عنوان یک شرط معین در الگوریتم وام در نظر گرفته می شوند، بنابراین رد وام به آنها تصمیمی “منصفانه” تلقی می شود، حتی اگر وام گیرندگان سیاه پوست از لحاظ تاریخی از آن مستثنی شده باشند. مالکیت خانه و ایجاد ثروت برای تأکید بر چنین موضوعاتی، ما مطالعات موردی را با استفاده از دادههای وامهای رهنی معاصر و همچنین دادههای سرشماری تاریخی در ایالات متحده معرفی میکنیم. اول، نشان میدهیم که تبعیض تاریخی مسکن، ثروت پایه هر گروه نژادی را متمایز کرده است که ورودی حیاتی برای تعیین الگوریتمی وامهای رهنی است. مطالعه موردی دوم هزینه غرامت مسکن را در زمینه وامدهی الگوریتمی برای جبران آسیبهای تاریخی به دلیل چنین سیاستهای تبعیضآمیز مسکن برآورد میکند. از طریق این مطالعات موردی، ما تصور می کنیم که الگوریتم های جبرانی در زمینه تبعیض مسکن در ایالات متحده چگونه به نظر می رسند. این کار به پژوهش های نوظهور در مورد اینکه چگونه سیستم های الگوریتمی می توانند از طریق درگیر شدن با سیاست ها و برنامه های جبران خسارت در جبران آسیب های گذشته کمک کنند، مرتبط است.
انتشارات مرتبط
فراتر از انصاف: الگوریتم های جبرانی برای رسیدگی به بی عدالتی های تاریخی تبعیض مسکن در ایالات متحده
انصاف در یادگیری ماشینی (ML) بیشتر بر روی بازجویی از عادلانه بودن یک نقطه تصمیم خاص با فرضیاتی متمرکز شده است که افراد نشان داده شده در داده ها در طول تاریخ به طور منصفانه رفتار شده اند. با این حال، اگر چنین مفروضاتی معتبر نباشند، در نهایت نمی توان به انصاف دست یافت. این مورد در مورد تبعیض وام های رهنی در ایالات متحده است، که باید به طور انتقادی به عنوان نتیجه بی عدالتی های انباشته شده تاریخی درک شود که از طریق سیاست های عمومی و شیوه های خصوصی از جمله خط قرمز کردن، میثاق های نژادی، منطقه بندی استثنایی، و گنجاندن غارتگرانه و سایر موارد اعمال شده است. با مفروضات نادرست انصاف تاریخی در ML، وام گیرندگان سیاه پوست با درآمد کم و ثروت کم به عنوان یک شرط معین در الگوریتم وام در نظر گرفته می شوند، بنابراین رد وام به آنها تصمیمی “منصفانه” تلقی می شود، حتی اگر وام گیرندگان سیاه پوست از لحاظ تاریخی از آن مستثنی شده باشند. مالکیت خانه و ایجاد ثروت برای تأکید بر چنین موضوعاتی، ما مطالعات موردی را با استفاده از دادههای وامهای رهنی معاصر و همچنین دادههای سرشماری تاریخی در ایالات متحده معرفی میکنیم. اول، نشان میدهیم که تبعیض تاریخی مسکن، ثروت پایه هر گروه نژادی را متمایز کرده است که ورودی حیاتی برای تعیین الگوریتمی وامهای رهنی است. مطالعه موردی دوم هزینه غرامت مسکن را در زمینه وامدهی الگوریتمی برای جبران آسیبهای تاریخی به دلیل چنین سیاستهای تبعیضآمیز مسکن برآورد میکند. از طریق این مطالعات موردی، ما تصور می کنیم که الگوریتم های جبرانی در زمینه تبعیض مسکن در ایالات متحده چگونه به نظر می رسند. این کار به پژوهش های نوظهور در مورد اینکه چگونه سیستم های الگوریتمی می توانند از طریق درگیر شدن با سیاست ها و برنامه های جبران خسارت در جبران آسیب های گذشته کمک کنند، مرتبط است.
[ad_2]
منابع:
۱- igupa.ir ,Beyond Fairness: Reparative Algorithms to Address Historical Injustices of Housing Discrimination in the US ,2023-06-24 23:40:03
۲- https://dusp.mit.edu/projects/beyond-fairness-reparative-algorithms-address-historical-injustices-housing-discrimination?rand=3857
- ارسال توسط : عباس ریاضت عباس ریاضت
- 28 بازدید
- بدون دیدگاه
نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰- (+93) Afghanistan
- (+355) Albania
- (+213) Algeria
- (+1) American Samoa
- (+376) Andorra
- (+244) Angola
- (+1) Anguilla
- (+1) Antigua
- (+54) Argentina
- (+374) Armenia
- (+297) Aruba
- (+61) Australia
- (+43) Austria
- (+994) Azerbaijan
- (+973) Bahrain
- (+880) Bangladesh
- (+1) Barbados
- (+375) Belarus
- (+32) Belgium
- (+501) Belize
- (+229) Benin
- (+1) Bermuda
- (+975) Bhutan
- (+591) Bolivia
- (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
- (+387) Bosnia and Herzegovina
- (+267) Botswana
- (+55) Brazil
- (+246) British Indian Ocean Territory
- (+1) British Virgin Islands
- (+673) Brunei
- (+359) Bulgaria
- (+226) Burkina Faso
- (+257) Burundi
- (+855) Cambodia
- (+237) Cameroon
- (+1) Canada
- (+238) Cape Verde
- (+1) Cayman Islands
- (+236) Central African Republic
- (+235) Chad
- (+56) Chile
- (+86) China
- (+57) Colombia
- (+269) Comoros
- (+682) Cook Islands
- (+225) Côte d'Ivoire
- (+506) Costa Rica
- (+385) Croatia
- (+53) Cuba
- (+599) Curaçao
- (+357) Cyprus
- (+420) Czech Republic
- (+243) Democratic Republic of the Congo
- (+45) Denmark
- (+253) Djibouti
- (+1) Dominica
- (+1) Dominican Republic
- (+593) Ecuador
- (+20) Egypt
- (+503) El Salvador
- (+240) Equatorial Guinea
- (+291) Eritrea
- (+372) Estonia
- (+251) Ethiopia
- (+500) Falkland Islands
- (+298) Faroe Islands
- (+691) Federated States of Micronesia
- (+679) Fiji
- (+358) Finland
- (+33) France
- (+594) French Guiana
- (+689) French Polynesia
- (+241) Gabon
- (+995) Georgia
- (+49) Germany
- (+233) Ghana
- (+350) Gibraltar
- (+30) Greece
- (+299) Greenland
- (+1) Grenada
- (+590) Guadeloupe
- (+1) Guam
- (+502) Guatemala
- (+44) Guernsey
- (+224) Guinea
- (+245) Guinea-Bissau
- (+592) Guyana
- (+509) Haiti
- (+504) Honduras
- (+852) Hong Kong
- (+36) Hungary
- (+354) Iceland
- (+91) India
- (+62) Indonesia
- (+98) Iran
- (+964) Iraq
- (+353) Ireland
- (+44) Isle Of Man
- (+972) Israel
- (+39) Italy
- (+1) Jamaica
- (+81) Japan
- (+44) Jersey
- (+962) Jordan
- (+7) Kazakhstan
- (+254) Kenya
- (+686) Kiribati
- (+965) Kuwait
- (+996) Kyrgyzstan
- (+856) Laos
- (+371) Latvia
- (+961) Lebanon
- (+266) Lesotho
- (+231) Liberia
- (+218) Libya
- (+423) Liechtenstein
- (+370) Lithuania
- (+352) Luxembourg
- (+853) Macau
- (+389) Macedonia
- (+261) Madagascar
- (+265) Malawi
- (+60) Malaysia
- (+960) Maldives
- (+223) Mali
- (+356) Malta
- (+692) Marshall Islands
- (+596) Martinique
- (+222) Mauritania
- (+230) Mauritius
- (+262) Mayotte
- (+52) Mexico
- (+373) Moldova
- (+377) Monaco
- (+976) Mongolia
- (+382) Montenegro
- (+1) Montserrat
- (+212) Morocco
- (+258) Mozambique
- (+95) Myanmar
- (+264) Namibia
- (+674) Nauru
- (+977) Nepal
- (+31) Netherlands
- (+687) New Caledonia
- (+64) New Zealand
- (+505) Nicaragua
- (+227) Niger
- (+234) Nigeria
- (+683) Niue
- (+672) Norfolk Island
- (+850) North Korea
- (+1) Northern Mariana Islands
- (+47) Norway
- (+968) Oman
- (+92) Pakistan
- (+680) Palau
- (+970) Palestine
- (+507) Panama
- (+675) Papua New Guinea
- (+595) Paraguay
- (+51) Peru
- (+63) Philippines
- (+48) Poland
- (+351) Portugal
- (+1) Puerto Rico
- (+974) Qatar
- (+242) Republic of the Congo
- (+40) Romania
- (+262) Runion
- (+7) Russia
- (+250) Rwanda
- (+290) Saint Helena
- (+1) Saint Kitts and Nevis
- (+508) Saint Pierre and Miquelon
- (+1) Saint Vincent and the Grenadines
- (+685) Samoa
- (+378) San Marino
- (+239) Sao Tome and Principe
- (+966) Saudi Arabia
- (+221) Senegal
- (+381) Serbia
- (+248) Seychelles
- (+232) Sierra Leone
- (+65) Singapore
- (+1) Sint Maarten
- (+421) Slovakia
- (+386) Slovenia
- (+677) Solomon Islands
- (+252) Somalia
- (+27) South Africa
- (+82) South Korea
- (+211) South Sudan
- (+34) Spain
- (+94) Sri Lanka
- (+1) St. Lucia
- (+249) Sudan
- (+597) Suriname
- (+268) Swaziland
- (+46) Sweden
- (+41) Switzerland
- (+963) Syria
- (+886) Taiwan
- (+992) Tajikistan
- (+255) Tanzania
- (+66) Thailand
- (+1) The Bahamas
- (+220) The Gambia
- (+670) Timor-Leste
- (+228) Togo
- (+690) Tokelau
- (+676) Tonga
- (+1) Trinidad and Tobago
- (+216) Tunisia
- (+90) Turkey
- (+993) Turkmenistan
- (+1) Turks and Caicos Islands
- (+688) Tuvalu
- (+1) U.S. Virgin Islands
- (+256) Uganda
- (+380) Ukraine
- (+971) United Arab Emirates
- (+44) United Kingdom
- (+1) United States
- (+598) Uruguay
- (+998) Uzbekistan
- (+678) Vanuatu
- (+58) Venezuela
- (+84) Vietnam
- (+681) Wallis and Futuna
- (+212) Western Sahara
- (+967) Yemen
- (+260) Zambia
- (+263) Zimbabwe